NOTED ::
~ TAMBAH MODAL AKAN MENGAMBIL MASA MAKSIMUM 4 JAM DARIPADA MASA ANDA MENGHANTAR SMS UNTUK MENAMBAH MODAL.
~ WAKTU TAMBAH MODAL ADALAH DARI 9 PAGI - 7 PETANG SAHAJA
~ MINIMUM PENAMBAHAN MODAL SERENDAH RM10.
FORMAT SMS TAMBAH MODAL YANG BARU
Format Baru bagi penambahan modal. Ada 3 langkah yg perlu dibuat.
=================
Langkah Pertama:- =
=================
BANK-IN/TRANSFER SEJUMLAH MODAL KE MANA-MANA AKAUN BERIKUT:
BENZ MOBILE
8006775264
BENZ MOBILE
0305-402042-5937
Adam Hadzriq
**Anda digalakkan menambah modal dengan angka ganjil jika melakukan pembayaran ke akaun Maybank untuk mengelakkan berlaku kesulitan semasa tambah modal. Sebagai contoh RM53 @ RM155@ RM257 dan sebagainya. Ini kerana memudahkan syarikat mengesan pembayaran daripada anda dan tiada masalah untuk menyemak transaksi anda.
*** Sila gunakan No HP yang didaftarkan sebagai agen topup aaMobile sahaja untuk menghantar SMS tambah modal kepada server. Server hanya akan terima SMS tambah modal dari no yang didaftarkan sebagai agen topup aaMobile sahaja.
Sila lakukan langkah kedua dengan SEGERA!!!
===============
Langkah Kedua:- =
===============
Hantar Format SMS ke server untuk mendapatkan PIN tambah modal.
FORMAT SMS :: PIN.Jumlah modal yg anda hendak tambah.No Pin anda
Sebagai CONTOH anda mahu tambah modal sebanyak RM50, jadi anda perlu taip
hantar ke no SERVER.
** Perasan tak nilai RM50 di atas ditukar kepada 50000. Ok, Diingatkan untuk mendapatkan no pin tambah modal, setiap apa jumlah yang ingin ditambah, anda perlu tambah 3 kosong (0) dibelakang. Contoh kalau tambah RM53 anda perlu letak 53000, kalau 76 akan jadi 76000 dan begitu juga nilai yang lain.
dan kemudian anda akan dapat SMS dari server, lebih kurang seperti ini:-
No pin DEP 50.123 .Sila bankin dlm tempoh 30mnt.slps bankin sms
Dep 50.123.bank.jumlah,tarikh,masa ke server
*Pin ini(123) akan expired dalam masa 30 minit. 123 tu adalah contoh, anda mungkin dapat pin 234,445,997 dan sebagainya.
Kemudian terus lakukan Langkah Ketiga.
===============
Langkah Ketiga:- =
===============
SMS kan detail yang anda dapat dari langkah kedua tadi
Dep 50.123.bank.jumlah.tarikh.masa
.: Sebagai contoh server reply pada anda Dep 50.123, jadi anda perlu taip seperti ini:-
kemudian server akan balas :-
Deposit akan diproses dlm masa 4jam,bermula dari pukul 9am-7pm.
Selesai. Tunggu sehingga Modal anda dimasukkan.
Jika lebih 4 jam modal tak masuk, sila call CARELINE.
===========================
NOTA PENTING***
Jika anda Bank in guna mesin di bank, sila simpan SLIP bank in anda.
Jika anda Transfer Online, sila simpan bukti pembayaran anda.
(Ini untuk memudahkan anda sebagai bukti jika ada apa-apa masalah)
*Sekiranya anda lakukan langkah ketiga selepas 30 minit anda terima SMS langkah kedua tadi, sila ulangi semula dari langkah pertama. Ini kerana pin yg anda terima expired dalam masa 30 minit.
**Sekiranya modal tidak masuk, sila berhubung terus dgn Careline, taip Careline dan hntar pada no. server.
CAJ SERVER: - tiada -
Nombor SERVER :: Celcom :: Maxis :: DiGi ::
LIHAT DI SEBELAH KANAN WEB
CATATAN: Hantar SMS mengikut format ke SERVER selepas bank-in, dengan KADAR SEGERA! BERI TEMPOH SEHINGGA 4 JAM SEBAIK SMS DIHANTAR. Hubungi Careline jika ada masalah tambah modal.
salam,nak tanya,sekirany kita berdaftar sebagai downline kpg seseorang,bagaimana cara untuk kita menambah modal??adakah kita boleh modal tmbh terus ke server,,atau pun perlu melalui orang yang mendaftarkan kta,,macam mana tu??minta tolong terangkan...
wssalam..
ye.. terus ke server sperti di atas. bank in ke syarikat dan hantar format sms ke server.
org atas kite dipanggil upline. Upline boleh transfer modal kpd downline. Downline pun boleh transfer modal kpd upline.
kalau nk tambah modal tu,kite bank in dulu bleh kan???
sebab x pasti duit yg kite ade tu mesin tu trime ke x..
boleh takde masalah.. sy pun buat camtu sbnarnye.. tapi jgn jarakkan sangat masa mcm awk bank in pagi, ptg bru nak apply pin tambah modal..
kalau boleh lepas bank in terus buat step 1..
Slm...ok wk kalo nk bank in dlu pastu bru apply nk tmbh modal so kita kena ikut step yg ketiga truslh yer.....hehehe
step kedua, apply no pin dulu. dah dpt no pin baru boleh ikut step 3.. ikut je step di atas.
1. bank in
2. apply no pin
3. dh dpt no pin, hntr format tambah modal.
4. tunggu dlm mase 3 jam..
Lepas bank in antar sms nk apply no pin...
Then, server replied " Helpline 099551940 PIN yang Anda masukkan salah U10,DP10,C3,C4,CP5,IT10,HT10,HT15 ada dijual,ctr ym baru topupaamobile"...
Yg nieyh sy xpham!!!
hantar ape pd server?
bank bsn ada x? kt kg xde mybnk ngn cimb..huhu..
Bsn tiada.
kalau bank in malam, esoknya baru Hantar Format SMS ke server. kalau tak ada feedback. apa perlu buat ?
Untuk Tambah Modal ke?
Server tak balas langsung ke?
Atau server balas tunggu 4 jam tapi modal tak masuk jugak?
Kalau server tak balas langsung.. cuba no server yg lain. Kalau server balas maknanya format tu sampai pada syarikat.
Kalau server balas tapi modal tak masuk, call careline. Dan siap sedia dengan bukti bayaran cth resit bank in atau print out slip, incase kalau careline mintak.
Hi mcm mn nak dptkan pin? Dah ikut step dia ckp "pin salah".
Pin tambah modal ke? i buat ok je..
Pin Salah? kalau pin 1234 tu u pernah tukar, mungkin pin tu yg salah.. isi pin yg betul
bro..kurang faham step tambah modal...kita bankin dahulu baru buat talian sms kan?
ya.. ikut sahaja step di atas.
Boleh x trans dari bsn ke maybank benz mobile utk tambah modal
Tak boleh menggunakkan transfer interbank (bank in dari bank lain ke bank lain)